08:12 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه شهید بهشتی

کاهش مالیات نقل و انتقال سهام
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کاهش مالیات نقل و انتقال سهام از ۰.۵ درصد به ۰.۱ درصد در آینده نزدیک خبر داد.
علت نوسان اخیر دلار
پایگاه خبری راد: طی چند روز گذشته قیمت دلار روند افزایشی را طی کرد؛ موضوعی که یک اقتصاددان علت آن را طولانی شدن فرآیند تصویب لوایح مربوط به FATF و همچنین افزایش تقاضا برای مسافرت‌های نوروزی به خارج از کشور ارزیابی کرد.
پزشکان ملزم به نصب کارت‌خوان در مطب هستند
پایگاه خبری راد: با فشارهای بودجه‌ای بیشتر بر درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۳۹۸ بحث مالیات از پزشکان بیشتر از گذشته مطرح می‌شود. این در حالی ست که رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پزشکان ملزم به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب خود هستند پیشنهاد کرد که برای اخذ مالیات از این قشر، از شیوه‌های غیرمستقیم مانند کانون پزشکان استفاده کرد.
غلبه بر چالش‌های پایش مزارع نیشکر با فناوری سنجش از دور
پایگاه خبری راد: با توجه به چالش‌های موجود برای بررسی وضعیت مزارع نیشکر، محققان پژوهشگاه فضایی ایران با استفاده از فناوری سنجش از راه دور راهکاری را برای بررسی وضعیت گیاهان نیشکر و اشکالات مدیریتی مزارع نیشکر ارائه دادند که به گفته آنها در این طرح، اشکالات مدیریتی موجود در مزارع و داده‌های مربوط به شاخص‌های کیفی این گیاه به کاربران ارائه شد.
ارائه الگوریتمی برای تشخیص"یونجه" از سایر گیاهان در تصاویرماهواره‌ای
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه فضایی ایران با راه‌اندازی سامانه تشخیص و جداسازی زیر کشت اراضی کشاورزی، الگوریتمی برای جداسازی گیاه یونجه به عنوان غذای دام از سایر گیاهان ارائه دادند، ضمن آنکه توانستند میزان کشت سیب‌زمینی را در قطب‌های اصلی این محصول برآورد کنند.
نانوسوپرجاذبی ارزان برای صنایع بهداشتی از ضایعات گندم تولید شد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی از ضایعات گندم نانوسوپرجاذبی سنتز کردند که ضمن سازگاری بیشتر با محیط‌زیست قابلیت جذب آب بالا همانند سوپرجاذب‌های موجود در بازار را دارد و از آن می‌توان در صنایع بهداشتی استفاده کرد.
چارچوب معماری سازمانی ایران چیست؟
پایگاه خبری راد: هدف از تدوین چارچوب و برنامه ملی معماری سازمانی ایران، هدایت مؤثر دستگاه‌های اجرایی برای طراحی و پیاده‌سازی اثربخش طرح‌های معماری سازمانی، هماهنگ با اهداف و سیاست‌های دولت الکترونیکی اعلام شده است.
نادیده گرفتن مدیریت ریسک در ساخت دانشگاه!
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ما مدیریت عادی نداریم و باید در شرایط عادی، "مدیریت ریسک" صورت گیرد، گفت: در دنیا تجربه ساخت دانشگاه بر روی کوه وجود دارد، ولی قوانین مدیریت ریسک در آن اعمال می‌شود.
اثرات نرخ تورم بر سودهای بانکی
پایگاه خبری راد: سبقت گرفتن نرخ تورم اعلام‌شده توسط مرکز آمار (۱۸ درصد) از نرخ سود مصوب بانک مرکزی (۱۵ درصد)، پدیده‌ای است که یک اقتصاددان معتقد است می‌تواند باعث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و تاثیرگذاری بر بازارهای سرمایه‌ای دیگر شود.
 بوی آشپزخانه آستان قدس با فناوری‌ محققان کشور حذف می گردد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی با اجرای پایلوتی موفق به حذف بوهای نامطبوع از محیط شدند و بر اساس قراردادی که با آستان قدس رضوی منعقد شده است، قرار است بوی آشپزخانه این نهاد با فرآیندهای پلاسمایی حذف شود؛ ضمن آنکه راهکارهایی را برای حذف بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه کردند.
بی‌قراری سپرده‌های بانکی از هم‌نشینی سود با تورم
پایگاه خبری راد: ارقام رسمی تورم اعلامی توسط بانک مرکزی رفته رفته در حال نزدیک شدن به نرخ سود سپرده‌های بانکی است؛ مساله‌ای که یک عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی آن را عاملی برای خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها توصیف می‌کند.
آغاز به کار سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه
پایگاه خبری راد: سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه امروز ۲۸ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.
آیین بزرگداشت دکتر عباس سعیدی پیشگام برنامه‌ریزی توسعه فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جغرافیای ایران با بیان اینکه دکتر عباس سعیدی فردی تاثیرگذار در انجمن جغرافیای ایران و دانشگاه شهید بهشتی بوده است، گفت: دکتر سعیدی در برنامه‌ریزی روستایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان سهم زیادی داشتند.
نشست ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: نشست تخصصی بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی روز یکشنبه برگزار می‌شود.
توقف طرحی که ایران را پنجمین کشور صاحب فناوری معرفی کرده بود!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی دستگاه‌هایی را با قابلیت چاپ‌پذیری در سطوح پلیمری و ورق‌های فلزی تولید کردند؛ این طرح در مرحله تجاری به دلیل بد عهدی‌های صورت گرفته و بی‌توجهی به مالکیت معنوی طرح، متوقف شده و دستگاه‌های حمایت‌کننده مجریان این طرح و شرکت فناوری همکار را برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی هدایت کرده است.